Lovely feeling

Åh, vilken härlig känsla när man lyckas få en ny vän bland de skygga vuxna katterna! Jag är ju inne på min tredje vecka där nu och idag fick jag röra vid tre katter som inte låtit mig röra dom tidigare. Alla vuxna katter bor tillsammans i två rum som ligger intill varann. De är nästan 20 stycken och endast 2 kommer fram till en och gosar frivilligt när man kommer in dit men nu har jag även blivit accepterad av fyra av de skygga, yey :) Har fått en liten uppgift att få dom mer sociala så att det kanske skulle kunna ha en chans att få ett nytt hem. Dock är den chansen väldigt liten eftersom alla tyvärr vill ha söta små kattungar.. Om jag hade möjlighet skulle jag gärna ta hem några av de vuxna katterna, dom är ljuvliga!♥ Och på tal om att ta hem ett djur från SPCA så fick jag igår för första gången höra det jag gått och väntat på: You should take him home. Tro mig, om jag levde ett sånt liv som gjorde det möjligt för mig att skaffa hund och/eller katt så skulle jag inte kunna åka härifrån utan att ta med mig någon hem. Har redan fastnat för flera stycken. Men min plan är att resa runt i världen de närmsta åren så tyvärr kommer jag inte komma hem med någon lurvtuss från Malta. Ska däremot göra mitt allra bästa för att hjälpa dom på traven att hitta nya hem.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0